Volkswagen AG istražuje načine za suzbijanje nestašice prirodni gasuključujući premeštanje proizvodnje oko svoje mreže globalnih objekata, signalizirajući kako energetska kriza izazvana ruskom invazijom na Ukrajinu preti da ugrozi evropski industrijski pejzaž.
Volkswagen, najveći evropski proizvođač automobila, rekao je u četvrtak da je preraspodjela dijela njegove proizvodnje jedna od opcija dostupnih u srednjem roku ako nestašica plina potraje mnogo duže od ove zime. Kompanija ima velike fabrike u Nemačkoj, Češkoj i Slovačkoj, koje su među evropskim zemljama koje najviše zavise od ruskog gasa, kao i postrojenja u južnoj Evropi koja energiju nabavljaju odnekud.
„Kao srednjoročne alternative, fokusiramo se na veću lokalizaciju, premještanje proizvodnih kapaciteta ili tehničke alternative, slično onome što je već uobičajena praksa u kontekstu izazova povezanih s nestašicom poluvodiča i drugim nedavnim poremećajima u lancu nabavke“, Geng Wu, Folksvagenov šef nabavke, navodi se u saopštenju.
Odluka Rusije da ograniči isporuke gasa Evropi izazvala je zabrinutost da bi Njemačka mogla biti primorana da racionalizira svoje gorivo. Nedavne vijesti da je nivo skladišta gasa dostigao 90% prije roka ublažile su strahove od akutne nestašice ove zime, ali Njemačka se suočava s izazovom u popunjavanju iscrpljenih rezervi sljedećeg ljeta bez doprinosa iz Rusije.
Jugozapadna Evropa ili obalne zone sjeverne Evrope, koje obje imaju bolji pristup pomorskom teretu tečnog prirodnog plina, mogle bi biti korisnici svake proizvodne promjene, rekao je glasnogovornik Volkswagena telefonom. Volkswagen grupa već upravlja tvornicama automobila u Portugalu, Španiji i Belgiji, zemljama u kojima se nalaze LNG terminali.
Radne prepreke
Svakako da bi se svaki veliki pomak proizvodnje od najveće evropske ekonomije suočio sa značajnim preprekama. VW ima oko 295.000 zaposlenih u Njemačkoj, a predstavnici radnika čine oko polovine 20-članog nadzornog odbora kompanije. Svaka promjena u proizvodnji vjerovatno bi uključivala ograničen broj vozila, a ne zatvaranje veleprodajnih tvornica.
Dok su zalihe gasa za VW-ove fabrike trenutno osigurane, kompanija je identifikovala potencijalne uštede na svojim evropskim lokacijama kako bi smanjila potrošnju gasa za „srednji dvocifreni procenat“, rekao je Michael Heinemann, generalni direktor VW-ove jedinice za elektrane.
Ipak, proizvođač automobila je rekao da je zabrinut zbog velikog efekta cijene gasa mogao imati na svoje dobavljače.
„Političari takođe moraju obuzdati trenutno nekontrolisanu eksploziju cena gasa i struje“, rekao je Tomas Steg, šef spoljnih odnosa kompanije. „U suprotnom, posebno mala i srednja energetski intenzivna preduzeća imaće velike probleme u lancu snabdevanja i moraće da smanje ili obustave proizvodnju.”
Source link