SVE VESTI IZ AUTOMOBILZMA

Pratite sve vesti na jednom mestu

Šta se dešava ako stavite gas u dizel motor?

Kada priđete benzinskoj pumpi, vidite nekoliko različitih ručki koje otkrivaju vrstu goriva. Većina pumpi je bezolovno gorivo sa različitim oktanima, sve sa ručkama u različitim bojama. Tu je i ručka za dizel gorivo koja je obično zelena. Ali šta se dešava ako stavite gas u dizel motor jer ste pomešali pumpe?

Gledamo razlike između benzina i dizela da bismo utvrdili da li se mogu zameniti jedno za drugo. Takođe vam pokazujemo šta se dešava ako se gas stavi u dizel motor i pokazujemo vam šta da radite ako ste napravili ovu grešku. Do kraja članka dobićete odgovore na glavna pitanja.

Razlike između dizela i benzina

Dizel gorivo ima veće molekule od benzina, što ga čini težim. Varijanca viskoziteta i gustine uzrokuje da se atomizacija dešava drugačije. Plus, temperatura paljenja i temperature samopaljenja su više od benzina. Dizel takođe ima svojstva podmazivanja, dok benzin nema.

Znajući ovo, za benzin se može reći suprotno. Lakši je sa manjim molekulima. Temperatura tačke paljenja je niža od dizela. Plus, benzin isparava dok dizel ne. Benzin ne nudi svojstva podmazivanja, već deluje više kao rastvarač.

Možete li staviti gas u dizel motor?

Ne, dizel motor nije opremljen za rukovanje benzinom. Dizel motori nemaju svećice ali se oslanjaju na kompresiju da zapali gorivo. Zbog toga se sagorevanje neće pravilno odvijati.

Osim toga, može doći do ozbiljnih oštećenja kada benzin cirkuliše kroz dizel sistem. Sistemu dizel goriva je potrebno odgovarajuće podmazivanje, što benzin ne može da ponudi. Ceo sistem treba da se očisti i očisti od benzina pre ponovne vožnje.

Šta se dešava ako stavite gas u dizel motor?

Ako je benzin u vašem dizel motoru, to će dovesti do nekontrolisane detonacije i nedostatka podmazivanja. Takođe može da dovede do zastoja motora i oštećenja dizel pumpe. Konačno, mlaznice za gorivo mogu pokvariti i može doći do ozbiljnog oštećenja motora, što dovodi do skupih računa za popravku.

Pogledajmo ove mogućnosti malo bliže.

1. Nekontrolisana detonacija

Smeša vazduha i goriva u komori za sagorevanje se različito pali između gasnog i dizel motora. Pošto dolazi do nepotpunog sagorevanja gasa u rezervoaru za dizel, možete videti velike količine crni dim iz izduvne cevi.

Problem takođe dovodi do detonacija, što je eksplozija goriva unutar cilindra. Ovo kucati ili zvuk piskanja je najzastupljeniji tokom ubrzanja.

2. Bez podmazivanja

Dizel gorivo je potrebno da bi komponente sistema bile pravilno podmazane. Za poređenje, benzin ne nudi nikakva svojstva podmazivanja.

Sa nedostatkom podmazivanja, metalne komponente mogu početi da se trljaju i stvaraju trenje. Ovaj problem dovodi do abnormalnog habanja delova sistema za gorivo.

3. Motor koji se zaustavlja

Pošto se sagorevanje dešava u pogrešno vreme i mešavina vazduha i goriva se ne koristi, računar počinje da kompenzuje prilagođavanjem. Rezultat je nedostatak snage i smanjene performanse.

Može postati toliko loše da motor počne da staje. Osim toga, senzori za računar mogu biti kontaminirani i prestati da rade ispravno.

4. Neispravna dizel pumpa

Kontaminacija od benzina može izazvati oštećenje pumpe za gorivo. Dizel gorivo deluje kao ulje, dok je benzin rastvarač.

Bez odgovarajuće količine podmazivanja, pumpa će otkazati. Ne želite da oštetite ovu kritičnu komponentu, jer nova pumpa za dizel gorivo može koštati 1.500 do 2.500 dolara. Čak i kada biste sami mogli da završite popravku, morali biste da potrošite novac na delove.

5. Neispravni brizgaljke goriva

Iz istog razloga zbog kojeg pumpa ne radi, tako će injektori. Bez odgovarajuće količine podmazivanja, injektori su podložni prekomernom habanju.

Neće proći mnogo vremena pre nego što dođe do oštećenja. Kada se to dogodi, imajte na umu da novi brizgaljke za gorivo mogu koštati od 350 do 850 dolara svaki.

6. Teška oštećenja motora

Bilo da se radi o nedostatku podmazivanja ili promeni temperature paljenja, motor će se ozbiljno oštetiti. Čak i stavljanje 1% benzina u pun rezervoar za dizel može smanjiti tačku paljenja za 64 stepena Farenhajta.

Ova promena temperature uzrokuje prerano paljenje koje će stvoriti ogromnu štetu. Možda tražite novi motor ako ne očistite sistem dovoljno brzo.

Šta učiniti ako stavite gas u dizel motor?

Ako ste slučajno stavili benzin u svoj dizel motor, morate brzo da preduzmete akciju. Evo nekoliko koraka koje treba pratiti.

Ne pali auto. Ako ste ga već pokrenuli, ugasite motor i parkirajte na bezbednom mestu.
Pozovite šlep kamion. Nemojte nastaviti da vozite svoj automobil.
Neka mehaničar popravi vozilo. Najbolje je posetiti a dizel mehaničar. Budite strpljivi jer popravka može potrajati i verovatno će vas koštati mnogo novca.

Čak i kao profesionalni mehaničari, ovaj posao zahteva mnogo stručnosti. Iz tog razloga, obično ne preporučujemo da se sami bavite time. Moraćete da uklonite komponente sistema za gorivo i ispustite rezervoar da biste potpuno očistili sav benzin pre nego što ponovo koristite vozilo.

Šta je sa dizelom u benzinskom motoru?

Hajde da ispitamo obrnuti scenario. Ako ste stavili dizel u rezervoar za gas, takođe gledate na nekoliko drugih problema.

Prvo, imate značajno smanjenje oktana jer dizel razblažuje benzin. The oktanski broj je važno za način na koji dolazi do paljenja. Ako je oktan nizak, gas će se prerano zapaliti. Gas se zapali, ali će se klip i dalje kretati, izazivajući sudar pod pritiskom koji dovodi do kucanja i oštećenja klipa i šipke.

Benzin obično ima oktanski broj između 87 i 93, dok je dizel gorivo samo 25 do 40. Ako u benzin pomešate samo 2% dizela, već ste pali na tačku oktana. Stavljanje 10% dizela u rezervoar smanjuje ga za pet poena, ali to je više nego dovoljno da izazove ozbiljne probleme.

Ipak, to nije sve što se može dogoditi. Dizel je težak i tone na dno rezervoara za gas. Pošto će se mešavina dizela i gasa ubrizgati, naslage ostaju na svećicama, ventilima i klipovima. Ako nastavite da vozite uprkos problemima koje pokazuje, možete izazvati ozbiljna oštećenja motora.

Što je još gore, ako se cilindar napuni sa dovoljno dizela, može doći do hidroblokiranja. Odavde gledate u a izduvana zaptivka glave ili napukla glava cilindra. To može biti poslednja milja koju vaše vozilo vozi, posebno ako nije vredno popravljanja.

Konačno, svako nesagorelo dizel gorivo koje prođe kroz sagorevanje će ući u izduvni gas. To može prouzrokovati zapaljenje katalizatora i izbijanje požara. Nijedna od ovih stvari nije sa kojom želite da se bavite, zbog čega je važno pažljivo odabrati pravo gorivo koje ćete staviti u svoje vozilo.

FAKs
Hoće li gas uništiti dizel motor?

Da, gas će izazvati detonaciju, zastoj motora i kvar sistema goriva. Ako nastavite da vozite, to takođe može izazvati trajno oštećenje motora. Jedini način da rešite problem je da očistite sav benzin iz sistema dizel goriva i motora pre ponovne vožnje.

Koliko benzina može da toleriše dizel motor?

Neki proizvođači kažu da vaš dizel motor može da podnese i do 10% goriva pre nego što dođe do oštećenja. Međutim, mnogi delovi će i dalje izdržati prerano habanje, čak i ako se motor ne ošteti. Najbolje je da izbegavate dolivanje benzina u dizel motor ako želite da izbegnete račune za popravku.

Hoće li 1 galon gasa oštetiti dizel motor?

Ako ste upravo ispumpali galon gasa i shvatili svoju grešku, najbolje je da vozilo odvučete. Ne pokušavajte da ga vozite. Iako jedan galon možda neće izazvati ozbiljnu štetu, najbolje je pitati profesionalca pre nego što iskoristite šansu.

Da li je dizel u gasnom motoru gori od gasa u dizel motoru?

Gas u dizel motoru je obično lošiji, međutim, nijedna opcija nije poželjna jer ova dva sistema nisu predviđena da rade zajedno. Sa gasom u dizel ili dizelom u gasu, gledate na ozbiljne mehaničke kvarove koji koštaju dobar iznos novca da se poprave. Držite se da stavite pravu vrstu goriva u svoj automobil da biste izbegli ove probleme.

Da li gas pluta na dizelu?

Dizel je gušći od benzina. Ako se stavi u kontejner zajedno, kao što je rezervoar za gorivo, dizel će potonuti na dno. Ovo može biti katastrofalno za vaš gasni motor ako se gorivo uzima sa dna rezervoara. Ako ste stavili pogrešno gorivo u svoje vozilo, neka ga proveri mehaničar pre vožnje.

Zaključak

Nekoliko je tako ozbiljnih stvari kao što je korišćenje pogrešnog goriva u vašem vozilu, bilo da stavljate dizel u rezervoar za gas ili benzin u rezervoar za dizel. Iz tog razloga, ključno je obratiti pažnju kada pumpate. Izbegavajte ometanja i još jednom proverite koju pumpu koristite. Nekoliko dodatnih sekundi na pumpi može vam uštedeti mnogo nevolja.

Ako ste ubacili pogrešno gorivo, nemojte paničiti. Sledeći korak je da vozilo pregleda mehaničar. Ako niste pokrenuli vozilo, ima mnogo manje stvari za popravku, tako da vaši troškovi neće biti tako loši.

PODELI OVAJ ČLANAK SA PRIJATELJIMA

NAJNOVIJE VESTI IZ AUTOMOBILIZMA