Kako se Mercedes-AMG GT3 tim pedantno priprema za 10-satnu trku
Postoje mnogi pokretni dijelovi u radu trkačkog tima—transport, marketing, logistika, itd.—a to je upravo ono što je potrebno da se izađe na stazu. Da završim ili čak pobijediti trka, bezbroj drugih faktora mora da se izjednači da bi proizveo željeni rezultat. U motosportu, međutim, utrke izdržljivosti je ultimativni test za trkačku organizaciju. Ove utrke mogu trajati od 24 sata do 12, a ponekad i „samo“ četiri. Ali bez obzira na dužinu, svi zahtijevaju najveću preciznost od svakog člana tima.
Timska kultura
Članovi posade su na palubi okreću ključeve i vrše završne provjere br. 57 obloženog karbonskim vlaknima prije nego što se kvalifikuje. Drugi provjeravaju, čiste i organiziraju opremu dok neki ulaze i izlaze iz prikolice držeći laptope. U sredini svega toga je menadžer tima, Ed Hall.
Hall je dugo radio u motosportu za širok izbor timova u različitim serijama, i na obje strane pravilnika, budući da je ranije bio službenik IMSA-e. Hall osigurava da radi kao dobro podmazana mašina—u stvari, kao 6,2-litarski atmosferski Mercedes-AMG M159 V8 sa suvim karterom — pogonski pogon ispod haube GT3.
“Došli smo ovdje i testirali se ranije u septembru, imali smo odličan test i prilično smo sigurni u automobil i vozače,” rekao mi je Hall. „Naš cilj je, kao i svi, osvojiti štap i pobijediti u utrci. Ali to je trka od 10 sati i tu su 42 druga automobila koja se takmiče u različitim klasama i različitim brzinama.“
Kada je u pitanju herkulska strategija spremna za enduro, stara izreka „to je maraton, a ne sprint“ nije istinitija. Sve dok tim održava auto u životu i vozači rade svoj posao, imaju velike šanse da se popnu na podijum.
„Što se strategije tiče, tu je mnogo toga“, dodao je Hall. „Mnogi ljubitelji trka verovatno ne shvataju količinu vremena i energije koja se troši na gledanje podataka, razgovore sa vozačima—sve što ide u razvoj strategije trke. Bićemo ovde do ove večeri i strategija za trku… ali onda 30 minuta u trci, šta ako se dogodi nešto što potpuno izbaci tu strategiju iz vode?“
Ovo donosi važnu tačku za bilo koje trajanje trke: fluidnost i fleksibilnost su ključne. „Mora da bude veoma tečno, i morate biti lagani da biste mogli da reagujete. Bilo da se radi o dvostruko žutom, sudaru, automobilu je došlo do incidenta ili mehaničkoj situaciji koju moramo da rešimo sa—sve to ima ogroman uticaj na vašu strategiju za ostatak trke. Morate biti u stanju da reagujete na to.“