SVE VESTI IZ AUTOMOBILZMA

Pratite sve vesti na jednom mestu

Formula 1 razmatra korištenje Active Aero za usporavanje lidera utrke

Formula 1 uvijek traži načine da izjednači teren, a njene oči su danas uprte sljedeća generacija F1 automobila, koja dolazi 2026. ili tako nešto. Jedan od načina na koji F1 razmišlja da svoje trke učini poštenijim je sa aktivna aerodinamikaza koji F1 generalni direktor motosporta Ross Brawn kaže da bi se mogao koristiti i za sprječavanje odgode utrka usporavanjem vodećih automobila.

Pričam sa Autosport, Brawn je otkrio da vodstvo Formule 1 razmišlja o vrijednosti aktivnog aero motora za automobile sljedeće generacije. Active aero znači da povećava performanse automobila smanjenjem otpora na ravnima, povećavajući ga pri kočenju i maksimizirajući potisnu silu tokom skretanja. Već postoji u Formuli 1 kao sistem za smanjenje otpora (poznatiji kao DRS), koji je formalno integrisan 2011. godine kako bi se olakšao prolaz. Sada, F1 navodno razmatra povećanje uloge aktivnog zrakoplova u performansama automobila, jer bi to moglo pomoći F1 da postigne sve, od ciljeva održivosti do poboljšanja spektakla na stazi.

Lewis Hamilton na Velikoj nagradi Abu Dabija 2022. @MercedesAMGF1 na Twitteru

U početku se koristio kao način povećanja efikasnosti goriva, a aktivni aero sada se takođe razmatra kao način da se poveća vrednost zabave u F1. u tu svrhu, Brawn rekao je da F1 razmatra korištenje aktivne aerodinamike kako bi ometao performanse automobila za lidera trke kako bi ih spriječio da pobjegnu s pobjedom.

„Ako imate aktivnu aerodinamiku, onda naravno možete uticati na automobil ispred“, rekao je Brawn Autosport. „Mogli biste imati blizinu [that] jednom kada se približite određenom stepenu, automobil ispred gubi malo potisne sile, a vi dobijate malo sile pritiska.“

„Ne kažem da bismo to uradili, ali to postaje prilika“, nastavio je Brawn. „Dakle, automobil za 2026. je lekcija naučena iz onoga što sada imamo i mislim da ćemo uključiti neki oblik aktivne aerodinamike.“

Brawn je rekao da je FIA ​​spremna da u potpunosti procijeni ideju, uz pomoć veterana F1 aerodinamike Jasona Somervillea. Brawn vjeruje da je bolje za FIA-u da preispita ideju zbog njene objektivnosti, iako dodaje da se implikacije aktivnog zrakoplova moraju u potpunosti istražiti prije nego što se njegova uloga može proširiti – posebno kada je u pitanju hendikepiranost vodećih automobila.

Charles Leclerc predvodi Veliku nagradu Australije 2022. @ScuderiaFerrari na Twitteru

Jedan problem koji ovo odmah predstavlja je njegov uticaj na strategiju trke. Dok je drugoplasirani vozač mogao iskoristiti svoju prednost u tempu da izazovu vodstvo, mogli bi i jednostavno držati korak sa liderom uz uštedu goriva i guma. To bi im omogućilo da naprave niskorizični potez za vodstvo na kraju trke, kada bi njihov rival imao manje sposobnosti za odbranu. Bez obzira na to da li F1 koristi aktivnu aerodinamiku kako bi se selektivno miješao u tempo automobila, tehnologija bi također mogla povećati troškove razvoja automobila, koji su već strogo ograničeni prema novom ograničenju budžeta.

Ovo samo zagreba površinu potencijalnih problema sa aktivnim aero, koje će FIA ​​morati u potpunosti da utvrdi sama. Izuzetno je rizično za F1 da poveća ulogu aktivnog vazduhoplovstva radi zabave, iako efikasnost i povećanje performansi predstavljaju sopstveni argument za njegovo širenje. Ipak, F1 će imati koristi od iskorištavanja svoje zabavne vrijednosti, čak i ako to dolazi na štetu fer konkurencije. Na kraju krajeva, F1 je biznis, i pratiće novac kuda god vodi.

PODELI OVAJ ČLANAK SA PRIJATELJIMA

NAJNOVIJE VESTI IZ AUTOMOBILIZMA