SVE VESTI IZ AUTOMOBILZMA

Pratite sve vesti na jednom mestu

Audi Q4 E-Tron za 2023. Pregled prve vožnje: Audijev sljedeći EV korak je dobar

Audi ima hrabar plan da ima liniju potpuno električnih vozila do 2033. godine, a njegov sljedeći korak ka neutralnosti ugljika je Q4 E-Tron SUV. Manji je od srednjeg E-Tron SUV-a koji je predstavljen 2019. za oko metar, od nosa do repa, i teži oko 1.000 funti manje. Takođe košta 22.000 dolara manje od tog E-Tron-a i u osnovnoj verziji ima veći domet. Kakvu razliku čini nekoliko godina.

Cijene počinju od 49.995 USD (uključujući odredište od 1.195 USD) za osnovni Audi Q4 40 E-Tron 2023. Poseduje jedan motor od 201 konjsku snagu koji pokreće zadnje točkove za koji se procenjuje da ubrzava mali SUV do 60 mph za 7,9 sekundi na putu do najveće brzine od 99 mph. Audi tvrdi da ćete moći preći 265 milja sa jednim punjenjem.

Prelazak na Q4 50 E-Tron Quattro koštaće vas još 5.000 dolara i dobijate drugi motor koji pokreće prednje točkove sa kombinovanom snagom od 295 KS. To skraćuje njegovo vrijeme od 0-60 mph na 5,8 sekundi i povećava maksimalnu brzinu na 112 mph. Ipak, domet pada na 236 milja.

Na vrhu ponude je Q4 Sportback E-Tron za 57.995 dolara. Na slici iznad, ovaj model ima nagnutu stražnju liniju krova za sportskiju siluetu sa identičnim specifikacijama snage i performansi kao Q4 50 E-Tron. Domet se neznatno povećava na 242 milje, zahvaljujući aerodinamičnijem obliku.

Svi ovi Q4 E-Tron modeli imaju litijum-jonsku snagu od 82 kWh baterija paket montiran u pod, što je isti niz koji se nalazi u srodnim Volkswagen ID.4, koji počinje 11.205 dolara manje od osnovnog Q4 E-Tron. Audi procjenjuje da će potpuno punjenje na punjaču nivoa 2 trajati 7,5 sati. DC brzo punjenje je ograničeno na 150 kW i trebalo bi mu trebati 36 minuta da se dobije od 5% do 80% kapaciteta.

Nakon popodneva vožnje Q4 50 E-Tron po nekim epskim cestama južne Kalifornije, ostali smo razumno impresionirani. Ubrzanje je više nego dovoljno za veliku većinu vozača. Neće vas prikovati za sjedalo ako pritisnete pedalu. Umjesto toga, odlučno je, glatko i vrlo lako za upravljanje. Kada se krene, ima više buke na putu nego što očekujemo, sa suptilnom tutnjavom i niskofrekventnim udarcima koje pokazuju neka električna vozila jer nema benzinskog motora koji bi to prikrio. Upravljanje je dovoljno dobro za zabavu, ali kvaliteta vožnje ostaje ugodno mirna. Zasigurno se čini agilnijim nego što bi to sugeriralo njegova težina praznog vozila od 4800 funti.

Usporavanje Q4 E-Tron razlikuje se od većine drugih EV jer je Audi do sada otporan da omogući vožnju jednom pedalom. Imate lopatice na volanu koje podešavaju količinu regeneracije kada podignete nogu sa papučice gasa, ali ona je ograničena na tri stepena i svaki je ekvivalentan pola stepena prenosa na nižu brzinu. Na najvišoj postavci, usporava vozilo skoro koliko i tipični EV sa jednom pedalom, ali ga neće potpuno zaustaviti. Usporit ćete na 3 mph, u tom trenutku ćete morati pritisnuti kočnica pedal. Ako otpustite pritisak na kočnice, sistem će se resetirati i morat ćete ponovo pritisnuti pedale.

Postoji novi „B“ način vožnje koji vas drži u režimu maksimalne regeneracije i čini se kao da brže usporava Q4 E-Tron. Pristupa se tako što jednom dodirnete birač „mjenjača“ i on će ostati aktivan sve dok ponovo ne dodirnete birač da se vratite u standardni način vožnje. Audi objašnjava nedostatak vožnje jednom pedalom kao most za one koji su novi u električnim vozilima. S jedne strane, možemo razumjeti davanje novih vozača električnih vozila poznatih kontrola koje ih neće prisiliti da se prilagode novom stilu vožnje. S druge strane, šta ako se tim novim vozačima EV-a sviđa taj novi stil vožnje? Njihova novo auto nikada im neće dati opciju. Mislimo da bi trebalo.

Unutrašnjost Q4 E-Tron-a karakteriše podebljani motiv, posebno praktično skladište i moderne tehnološke karakteristike koje su jednostavne za upotrebu. Kroz instrument tablu je ugaona metalna kosa koja uokviruje ekran osetljiv na dodir infotainment i ventilacione otvore. Ispod standardnog 11,6-inčnog ekrana osetljivog na dodir koji je nagnut prema vozaču nalazi se niz dugmadi za fizičku kontrolu klime kojima je lako upravljati samo jednim pogledom.

Centralna konzola viri iz instrument table poput malog piano-crnog postolja i sadrži mjenjač, ​​start/stop dugme i nekoliko sekundarnih kontrola. Ispod je gumirana ladica, USB portovi i podloga za bežično punjenje. Ta podloga ima kopču s oprugom koja drži vaš telefon na mjestu i može stati u iPhone veličine Max s prilično debelom maskom za branik. Ne morate biti posebno oprezni ni oko toga kako postavljate telefon, jer smo dobili potvrdu da je punjač aktiviran bez da je telefon savršeno centriran.

Držači za čaše, korpa za naslon za ruke i džepovi na vratima su umjerene veličine i pružaju dovoljno prostora za odlaganje ličnih stvari. Kao dodatni bonus, tu je novi džep za flašu pića na vratima, odmah ispred prozora i kontrola retrovizora. Ne samo da je zgodno staviti ga tamo, već može bezbedno držati bocu veličine litre bez zveckanja.

Prednja sedišta nude dobru opštu podršku, ali je amortizacija primetno čvrsta i po toplom danu mogu da zagušuju. Ventilirana sjedala nisu dostupna, nažalost. Zadnja sedišta su dovoljno prostrana da prime odrasle putnike, ali model Sportback smanjuje prostor za glavu za 1,3 inča. Iza tih sjedišta možete stisnuti čak 24,8 kubnih stopa tereta. Sa preklopljenim naslonom sedišta (na slici iznad levo), taj volumen se proširuje na 53,1 cu-ft. Sportback prkosi konvencijama i nekako nudi više prostora: 26,1 cu-ft i 54,4 cu-ft, respektivno. Ispod prtljažnog poda je plitak pretinac u koji može da stane priloženi NEMA 14-50 kabl za punjenje od 14,5 stopa, što je dobro jer nema prtljažnika.

Nakon našeg iskustva sa Audijem Q4 E-Tron, ostali smo sa veoma pozitivnim utiscima. Košta dosta više od srodnog VW ID.4 ali više nego opravdava tu premium sa značajno ljepšim interijerom i jednostavnijim kontrolama. Više direktnih konkurenata uključuje Volvo XC40 Punjenje i Mercedes-Benz EQB. The XC40 Punjenje počinje nešto iznad 54.000 dolara s procjenom dometa od 223 milje. Cargo kapacitet i kvalitet unutrašnjosti su uporedivi sa Q4 E-Tron, ali Volvo je punu sekundu brži do 60 mph. Ipak, još uvijek se ne prodajemo na Google-baziranom infotainment sistemu.

The Mercedes EQB je baziran na GLB-u na plin i ima procijenjeni domet do 243 milje i počinje nešto iznad 55.000 dolara. Nije tako sportski kao Audi i neke tvrde plastike u unutrašnjosti čine da se osjeća više početničkim nego punim luksuzom, ali njegov veliki maksimalni kapacitet tereta je svestraniji i dostupan je s trećim redom sjedišta.

Ako ste novi u električnim vozilima, Audi Q4 E-Tron iz 2023. predstavlja nježniju tranziciju kako u pogledu vožnje tako i u pogledu stila koji se lako može zamijeniti sa vozilom s unutrašnjim sagorijevanjem. Naravno, voljeli bismo da ima opciju pogona sa jednom pedalom, ali koliko god da je Q4 E-Tron dobar, to je mala žrtva.

Povezani video:

Source link

PODELI OVAJ ČLANAK SA PRIJATELJIMA

NAJNOVIJE VESTI IZ AUTOMOBILIZMA