SVE VESTI IZ AUTOMOBILZMA

Pratite sve vesti na jednom mestu

2022 Pininfarina Battista First Drive Review: Nesuvislo brzo

Nije fer slikati EV u širokim potezima „svi voze isto“, ali ne mogu poreći iskustvo vožnje koje oni nude su uglavnom veoma slični jedno drugom. Battistina izvedba koja savija stvarnost je već sama po sebi superlativna, ali to nije jedina stvar koja ga čini posebnim.

Battista je hiperautomobil i, da, mrzim i taj izraz. Ali nazvati ga samo „superautomobilom“ takođe se ne čini adekvatnim. Čitava poenta hiperautomobila je kako utiče na vas na emotivnom nivou bez reči. Bez buke i karaktera tradicionalnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem na koji se može osloniti, Pininfarina ovde tumači savremene performanse kao opako stilizovan automobil koji prede i vozi kao zora nečeg novog i nepoznatog.

2022 Pininfarina Battista Pregled Specifikacije

  • Osnovna cijena (prema testiranju): 2,14 miliona dolara (3 miliona dolara)
  • Pogonski agregat: 120-kWh litijum-jonska baterija | 1-brzinski mjenjač | pogon na sva četiri točka
  • konjske snage: 1,900
  • Moment: 1,726 lb-ft
  • 0-62 mph: Manje od 2 sekunde (procjena)
  • Najveća brzina: 217 mph
  • Težina praznog vozila: 5.000 funti (procjena)
  • Kapacitet sjedenja: 2
  • Procijenjeni raspon EPA: 300 milja
  • EPA ušteda goriva: N / A
  • Brzo uzmi: Ako želite da osjetite kako je vaša unutrašnjost preuređena, došli ste na pravo mjesto. Ali Battista nije samo za vožnje od nula do blast-off-mph. Takođe će vas odvesti na večeru u udobnosti i stilu.
  • rezultat: 8/10

Da raščistimo stvari brzo, Pininfarina je isto Italijanski proizvođač karoserija to je dato tijelo nekim od najljepših Alfa Romea i Ferrarija do sada. Međutim, kompanija odgovorna za Battistu je Automobili Pininfarina, koja je osnovana 2018. godine i sa sjedištem u Minhenu, Njemačka, umjesto u Italiji (iako tamo ima objekata). To dvoje je povezano, samo nisu isto.

Prvi put predstavljen 2019. i konačno na tržište ove godine, Battista je prvi proizvodni automobil proizvođača automobila samo za EV, ograničen na 150 modela i naoružan očekivano upečatljivim izgledom superautomobila. Širok, uglađen i nisko spušten, ima ona dvoslojna vrata koja zaustavljaju pogled, uske trake za zadnja svjetla i prednju masku sa obrvom naboranom od ljutnje. Za izradu svakog automobila potrebno je najmanje 1.300 sati, ovisno o specifikaciji.

Vozeći se na monokok šasiji od karbonskih vlakana, Battista ima litijum-jonsku bateriju u obliku slova T od 120 kWh koja se nalazi u centralnom tunelu i iza sedišta; ne koristi skejtbord raspored, a zapravo, ako razmislite o tome gdje je koncentrisana većina te mase, Battista je skoro kao automobil sa srednjim “motorom”. Baterija pokreće četiri nezavisna motora (po jedan za svaki točak) i proizvodi 1.900 konjskih snaga i 1.726 lb-ft obrtnog momenta.

Prednje i stražnje čeljusti sa šest klipova pričvršćene su na set 15,4-inčnih karbonsko-keramičkih Brembo diskova koji se nalaze iza kovanih aluminijskih kotača, koji se standardno mogu postaviti na 20 inča ili opciono na 20 inča sprijeda i 21 inča u pozadi. Guma se sastoji od Michelin Pilot Sport Cup 2R guma, također kao standard, a to su gume za koje je portparol Pininfarine rekao da se mogu nabaviti putem normalnih Michelinovih kanala. Ne morate naručiti poseban set koji je naručen za Battista, što će sigurno znatno olakšati njihovu zamjenu.

Tipično, automobili sa vratima koja se zakreću prema gore i monokok šasijom obično imaju vrlo debeli pragovi i niske krovove koji zahtijevaju fleksibilnost kontorcionista da bi se popeli u njihove prozore. Ali ne i Batista. Pragovi su mu tanki i, što je najvažnije, izrez krova izlazi sa vratima. Ovo dodaje dodatni prostor za glavu koji je koristan kada se spuštate u nešto tako nisko—baš kao što je originalni Ford GT.

Unutra, Battista spaja klasično prošivenu kožu i brušeni aluminij s izloženim karbonskim vlaknima i postavkom s tri ekrana. Levi ekran osetljiv na dodir sadrži kontrole za režime vožnje i položaj sedenja, desni ekran osetljiv na dodir obavlja navigaciju i druge funkcije info-zabave, a centralni ekran—koji izgleda kao uspravni, naslonjen pametni telefon—prikazuje stvari poput brzine vozila. Ekrani su orijentisani prema vozaču, lep dodir, ali s obzirom da se pozicioniranje sedišta kontroliše preko levog ekrana, to znači da putnik mora da zahteva od vozača da aktivira svoje kontrole sedišta, koje se zatim pojavljuju na desnom ekranu i tamo se može kontrolisati.

Sjedite nisko u Battisti i vjetrobran je mali, ali ukupna vidljivost je bila bolja nego što sam u početku vjerovao, a udaljeni retrovizori su zapravo pružali prilično dobre stražnje vidne linije.

Očigledno, nije bilo gromoglasnog laveža višecilindarskog motora koji je oživljavao. Pritisnuo sam papučicu gasa i samo smo otišao.

Postoji pet načina vožnje koje možete izabrati. Calma je najefikasnija i u ovom režimu automobil može da vrati procenjenih 300 milja dometa. U Calmi, Battista radi na niskim brzinama u pogonu na prednje točkove i na pešačkom 700 KS, ali ako treba da manevrišete brzo, oštar udar pedale će pokrenuti zadnje točkove u akciju. Pura je vaš svakodnevni način pogona na sve kotače, Energica i Furiosa su sportskiji načini vožnje, a vaše prilagođene postavke vožnje mogu se programirati u Carattere način rada.

I iako nije bilo V10 ili V12 vriska, Battista je bio dosta bučan.

Iz njega je neprestano izbijao niz zujanja i režanja. Ljepljive gume zgrabile su desetine sićušnih kamenja i odbacile ih u otvore točkova, gdje su zveckale o karbonska vlakna poput zveckanja kiše. Nakon usporavanja, začulo se zujanje za koje je inženjer Pininfarine objasnio da je to neka vrsta „anti-drag“ funkcije koja izglađuje prijelaz regen kočenja. Vožnja s jednom papučicom postaje instinktivna za korištenje, iako kada sam koristio fizičku papučicu kočnice, tačku ugriza je u početku bilo malo teško modulirati jer je bila tako osjetljiva. Zanimljivo, takođe sam uhvatio neke veoma visoke frekvencije dok sam vozio auto i nisam mogao da shvatim kako da ga isključim, ali zvučalo je kao jedna od onih frekvencija koje samo osobe ispod određene dobi mogu čuti.

Stavljanje u režim Furiosa—i time aktiviranje pune snage— značilo je sintetizovano i neku vrstu pulsirajućeg zujanja/predenja koje je odjekivalo u kabini. Inženjer Pininfarine koji je vozio sačmaricu istakao je zvučnik koji je bio između nas kao izvor zvuka. Ovo je bio način na koji je proizvođač automobila izabrao da zvučno artikuliše najsportskiji način rada. Bio je to neobičan zvuk, vrlo nizak i tih, zbog kojeg je Battista naslikana Verde Paradisoom izgledala kao svjetlucavi, usnuli zeleni zmaj. Vrrrrr-RRRRR-rrrrr-RRRRRR-rrrrr.

Ali, onda, kada sam ga prvi put spustio, odmah sam se uplašio.

Battista je težak 5.000 funti. Battista koristi obične gume za performanse. Battista je – do ovog trenutka – bio automobil koji je ugodno prolazio putevima u predgrađu Konektikata.

Ipak, kada se dogodi svih 1,726 lb-ft obrtnog momenta upravo sada, ove misli napuštaju tvoju glavu. Ali čak ni to ne izgleda kao tačan opis onoga što se dogodilo. Ove misli-sve misli, zapravo — jesu prisiljen iz vaše glave, ostavljen u rascjepu u prostor-vremenu koji je Battista upravo probio. Refleksima nije potrebna koherentna naredba vašeg mozga da bi se desili, oni jednostavno trebaju. Snaga, brzina, bilo šta, takvi su u Battisti. Pritisnete pedalu i tamo ste; ti si ubrzanje. Dio senzorne percepcije vašeg mozga registruje da iznenada idete vrlo brzo, odgovara iznenađenjem i trenutnim samoodržanjem, a vaša noga trza prema papučici kočnice prije nego što ostatak vašeg mozga ima priliku sustići i formirati razumljivu riječ. Tek kasnije sam zabilježio oštar, nevoljni udah koji mi je probio kroz zube.

Bilo bi podcijenjeno nazvati Battistu jednostavno brzim. Šta je brže od trenutka? To je to, i to nepovezano.

Ako niste navikli na ovu vrstu snage i ubrzanja – a ko je zaista? – preporučio bih da se prvo pripremite za dug i prazan dio puta. Ne zato što auto nije sposoban, već zato što ga ne očekujete će odgovorite brže nego što ste spremni. Budite oprezni s tim, ali nemojte ga se plašiti.

Ali kao i sa svakim automobilom sa visokim performansama modernog doba, ne morate da se vozite unaokolo u strahu od divlje stvari koja je više zainteresovana da vas ubije nego da sedite u saobraćaju. Upravljač je bio direktan i proporcionalan brzinama koje se putuju i bio je lakši dodir pri skretanju sa zaustavljanja. U šasiji gotovo da nije bilo nagnutosti i bilo je iznenađujuće puno prostora u kabini jer, pored prednosti centra gravitacije i raspodjele težine, baterija u obliku slova T radi i jednu važnu stvar: drži se izvan puteva ‘ način.

Uprkos monstruoznoj moći, Batista je civilizovan. Nije cilj da nikome odgrizem glavu, i iako sam proveo samo 20 minuta za volanom, mogu reći da je ovo auto kojim možete povesti na večeru jednako lako kao i na vikend odmor. Međutim, prtljažnik ne stane mnogo više prtljaga od toga.

Do danas, Battista je najbrži auto koji sam ikada vozio. To je bona fide član ove nove klase automobilskih performansi, gdje je Rimac Nevera—koja pozajmljuje veliki dio svog hardvera Battisti—i nadolazećim Lotus Evija takođe postoje. To je stratosferski trenutak i mjesto za biti. Ne vidim kako bismo mogli moguće vrh bilo čega od toga. Ali opet, to sam rekao i 2013. godine kada je Porsche 911 Turbo S 60 mph iz mirovanja za 2,9 sekundi je bilo vrijedno pažnje. (Još uvijek je.)

Ali otišao sam od svog popodneva sa Pininfarinom Battista iz 2022. razmišljajući o tome koliko je lako napraviti i primijeniti svu tu snagu. Nasuprot tome, the Bugatti Chiron Pur Sport Prošle godine sam vozio skoro isto tako brzo, ali je isto tako izgledalo kao da se hvata na samim krajevima onoga što to i njegov W16 sa četiri turbo punjača na benzinski pogon bili su sposobni. Taj je auto još uvijek bio snažno vezan zakonima fizike, dok se Battista ponašao kao da je samo dječja igra. Ono – i šta god dođe poslije – imat će još više za dati.

Je li to vrijedno toga? Ne znam. Ti si onaj sa čekovnom knjižicom od 3 miliona dolara. Ti reci meni.

Želiš se obratiti? Čuj mi: kristen@thedrive.com

Source link

PODELI OVAJ ČLANAK SA PRIJATELJIMA

NAJNOVIJE VESTI IZ AUTOMOBILIZMA