Mario Andretti ne treba uvod. Italijansko-američki trkač je osvojio F1 svjetsko prvenstvo, Indy 500 i bezbroj drugih utrka u vrtoglavoj raznolikosti trkaćih disciplina. Upravo zbog toga ističe se da ga čujete s toliko entuzijazma u vezi sa pregršt krugova oko Lagune Sece u povučenom McLaren F1 auto Subota. Na neki način, to pokazuje da uprkos tome što ima svo trkačko iskustvo na svijetu, Andrettijeva glad za brzom trakom jedva da je zadovoljena — čak i sa 82 godine.
„U ovoj fazi mog života, imati ovu šansu je ogromna. To mi daje više života, vjerovatno još 10 godina“, rekao je Andretti Motorsport u intervjuu. „Bio sam na sedmom nebu od maja, a sada je konačno tu. Niko nikada neće shvatiti koliko volim da vozim trkački automobil.“
Izlazak na Velocity International ovog vikenda bio je rezultat poziva koje je izvršni direktor McLarena Zak Brown uputio Andrettiju prije nekoliko godina, kada je pozvao F1 šampiona da sjedi u modernom McLaren F1 automobilu u Goodwood. Andretti je spomenuo svoju želju da vozi mašineriju, a Brown je navodno pristao da to ostvari na Velikoj nagradi SAD u Majamiju. Međutim, do trenutka kada je došao maj, ništa konkretno nije dogovoreno. Andretti onda podsjetio je Browna na njegovu ponudu na televiziji uživo dok je Martin Brundle intervjuisao dvojac na mreži, što je na kraju dovelo do nedavnog izlaska u Lagunu.
McLaren MP4/28 Andretti je vozio prvobitno takmičen u trkačkoj sezoni 2013. pod rukama trenutnih Vozač Red Bull Racinga Sergio Perez, i F1 šampion i sada bivši trkač Jenson Button. MP4/28 nije bio baš uspešan automobil u svoje vreme, sa nekim poenima, ali bez podijuma ili pobeda, iako to nije bio problem za Andrettija. Iskustvo u vožnji trebalo je da pruži blagu predstavu šampionu F1 iz 1978. o tome kakav je moderan F1 automobil, zajedno sa blagim hibridnim pogonom i agresivnom aerodinamikom.
“Ima dosta toga što sam ostavio na stolu,” rekao je Andretti. „Auto je uradio sve što je trebalo da uradi što se tiče šasije i upravljanja, ali u početku nisam imao informaciju u kojoj sam brzini, posebno u nižoj, a toliko je važno da imam ispravne obrtaje. izlazak iz krivine inače si izvan dometa: motor ima vrlo usku krivulju snage. Dobio bih tri, četiri krivine, desno i onda odjednom izlazim iz krive brzine i samo jedna brzina bi napravila razlika.“
Trkački vozač i vlasnik tima navodno nisu imali vremena za pravilno postavljanje sedišta, što znači da mu nije bilo 100% udobno u autu. Andretti tvrdi da je imao problema sa vidljivošću i da mu položaj volana nije bio po volji. Uz još jedan mogući izlazak na Staza između Amerike ovog vikenda tokom druge Velike nagrade SAD 2022. postoji šansa da bi se napravila neka prilagođavanja kako bi mu bilo udobnije.
„Zak Braun mi je upravo dao poklon za koji nikada neću moći da mu se odužim da budem iskren s tobom“, dodao je Andreti.