SVE VESTI IZ AUTOMOBILZMA

Pratite sve vesti na jednom mestu

Ferrari F1 automobil Michaela Schumachera koji je 2003. osvojio šampionat prodan za nevjerovatnih 14,8 miliona dolara

Mihaela Šumahera šampionski F1 bolid nedavno je prešao blok aukcije u RM Sotheby’soduvavajući sva očekivanja zatvaranjem po cijeni od 14,8 miliona dolara. Izlijte jedan za sve one koji se nadaju koji su se pojavili sa samo sedam cifara za trošenje.

U pitanju je bio Ferrari F2003-GA, šasija #229. Upornici Formule 1 bi to znali kao pravi bolid koji je Šumaher dovezao do osmog mesta na Velikoj nagradi Japana 2003. godine, što mu je obezbedilo Svetsko prvenstvo vozača Formule 1 2003. godine. Od devet trka u kojima je Šumaher vozio šasiju #229, pobedio je pet puta, u Španiji, Austriji, Kanadi, Italiji i SAD. Takođe je postigao tri pol pozicije i tri najbrža kruga, do boksa. Ova statistika čini šasiju #229 najpobjednijom F2003-GA od šest proizvedenih za sezonu 2003.

Ipak, uprkos Šumaherovoj reputaciji, sezona 2003. nikako nije bila prolazna. On je osvojio titulu vozača sa samo dva boda u odnosu na Kimija Räikkönena u posljednjoj trci godine. Djelomično je to bilo zbog toga što je Ferrari započeo godinu sa automobilom prethodne godine, pobijedivši samo u jednoj od prve četiri trke. F2003-GA je debitovao tek na Velikoj nagradi Španije, petoj trci sezone. Uprkos bliskoj borbi, Ferrari je uspeo da nadmaši svoje rivale u Meklarenu i Vilijamsu i ostvari pobedu iu šampionatu konstruktora.

Bivši trkački automobili se vrednuju malo drugačije od tipičnih vozila. Njihova cijena se ne odnosi samo na performanse ili specifikacije, već na historiju i pedigre. Ova aukcija se odnosila na šampionski pobjednički F1 automobil iz najcjenjenijeg F1 tima svih vremena, koji je doveo do višestrukih pobjeda od strane jednog od najlegendarnijih vozača ovog sporta. Ovi faktori su ono što je pomoglo da se izgura šasija #229 procjenu od 9,5 miliona dolara na prodaju od 14,8 miliona dolara.

Još bolje je što automobil nije samo izložbeni komad. Umjesto toga, održavao ga je i remontirao Ferrari Classiche odjel, i prodat je u potpuno ispravnom stanju. Njegov najnoviji servis bio je ove godine, a automobil je od tada prešao samo 148 milja. F2003-GA je moćna zver, takođe na putu; viđali smo primjere kako se spuštaju užareni krugovi na američkim trkačkim stazama kao što su Road Atlanta.

Uz to rečeno, vođenje modernog automobila bivše F1 nije jeftino. Entuzijasta Bud Moeller, koji je posjedovao F2003-GA, naveo je grubu cijenu vožnje automobila od 1000 dolara po krugu u Reddit AMA. To se zasniva na cijeni redovnog remonta motora, mjenjača i ostalih komponenti. Ne uzima u obzir neophodan trošak Ferrarijevog tima za pokretanje i vožnju vozila na stazi, niti štetu u slučaju sudara, koja brzo može dostići stotine hiljada dolara ili više.

Nadamo se da će sretni novi vlasnik uskoro vratiti taj motor na crvenu liniju od 19.000 o/min. Svijet zaslužuje da još jednom čuje taj šampionski pobjednički V10.

PODELI OVAJ ČLANAK SA PRIJATELJIMA

BUDITE U TOKU

Sve novosti na jednom mestu

KATEGORIJE

NAJČITANIJE VESTI

Sve vesti na jednom mestu

ZAPRATITE NAS

NAJNOVIJE VESTI IZ AUTOMOBILIZMA